Hemma efter operationen

Hej!
Nu har jag tagit en power nap och druckit min kvällsmat...
Tänkte berätta lite om operationen och hur de gick! :)

De började med att en syster tog mig till ett vilorum på sjukhuset. Fick lägga mig i sängen och berätta hur jag kände mig. Min läkare kom in och gav mig en shot med lugnande medel och berättade vad som skulle hända och svarade på mina frågor.
Efter de fick jag ligga en stund och lyssna på musik. Jag förväntade mig att jag skulle bli helt yr och lullig av de lugnande medlet, men ikke! Jag blev bara lugn :)
Efter en stund hämtade en syster mig och vi gick till operationssalen. Då fick jag lite panik. Trodde aldrig att de skulle vara i en riktig sal, utan ett vanligt tandläkarrum.
Väl inne i salen lägger dom mig ner och packar in mig med massa filtar och papper så bara munnen syns. Himla snyggt! ;)
Efter de händer allt väldigt fort! De tog bedövning (som de prutade in över allt i munnen) som verkligen kändes, fy! :( efter den hemska upplevelsen, såg jag att de stopade in massa verktyg i munnen och helt plötsligt säger läkaren att ena tanden redan är ute!? jaha? efter 10 minuter.
Så hela operationen tog cirka 20 minuter. Jag fick lyssna på musik under hela operationen och de kollade hela tiden hur jag hade de under allt papper och filtar ^_^
Efter operationen fick jag ligga och vila i vilorummet en stund. De kom in och gav mig lite mat (måltidsersättning) och efter de stoppa de in tussar i munnen. De hämtade också pappa så jag slapp vara själv. Eftersom jag var totalt bedövad i munnen och käken så hade jag ingen koll på läpparna eller tungan så de var ganska svårt att prata...
Fick åka hem efter lunch någon gång ^_^

Så nu ligger jag här. Är lite svullen nere vid käken och de stramar där de har sytt så jag kan inte öppna munnen så mycket. Annars mår jag bra :D Ingen feber och de bästa, ingen smärta! <3

Vilorummet, innan operationen.


Efter operationen.

Kommentarer
Postat av: Emmie

Fattar inte hur du orkade, jag hade behövt bli nedsövd eller proppad med lustgas tills jag inte ens förstod var jag var.



Sist jag opererade mig så opererade dom ju halsen, de var så jädra vidrig, vaknade och det bara rann ut blod ur munnen på mig.



Hatar allt med att vara hos läkaren, är där för ofta.

Är så glad att du inte har så ont och att du var strong. Du är så go Räkis!<3

2012-03-22 @ 11:46:26
URL: http://siegfail.blogg.se/

Sprid lite lycka:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din värld:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0